تربیت ارزیاب حرفه ای
برای دریافت مشاوره و صحبت با کارشناسان کانون ارزیابی و توسعه منابع انسانی از طریق پنل رو به رو به ما در ارتباط باشید
مفهوم ارزیاب و نقش آن در فرآیند ارزیابی
ارزیاب فردی است که رفتار ارزیابیشوندگان را در جریان اجرای ابزارها و تمرینهای ارزیابی، مشاهده و ثبت نموده و سپس مورد سنجش و ارزیابی قرار میدهد. يك ارزياب، تمامی رفتارهایی را كه مشاهده میكند؛ لحظهبهلحظه ثبت میكند تا به عنوان معیارهای ارزیابی فرد ارزیابیشونده مورد استفاده قرار دهد.
با این وصف، ارزیاب، فردی ﺧﺒﺮﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ شایستگیهای ارزیابیشوندگان را براساس عملکرد و رفتاری که در موقعیتهای شبیهسازی ﺷﺪﻩ بروز میدهند با مدل شایستگیها مقایسه و ارزیابی میکند.
برای انجام وظایف یادشده، ﺍﺭﺯﯾﺎﺏ باید توان و دانش تجزیهوتحلیل ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ارزیابیشونده ﺭﺍ داشته ﻭ بتواند گزارش خود از ارزیابی فرد را با ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ارائه کند.


اهمیت آموزش ارزیابان
روایی و اعتبار ارزیابی در کانونهای ارزیابی بستگی مستقیم به عملکرد ارزیابان دارد.
باید گفت که نحوه انجام وظایف، ویژگیهای شخصیتی، شایستگیهای حرفهای و نیز شرایط انتخاب و تربیت ارزیابان از جمله عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر نتایج ارزیابی فرد و کانون ارزیابی است.
تربیت و آموزش ارزیابان، براي توفيق كانونهای ارزیابی از اهميت زیادی برخوردار است.
در واقع، آموزش ارزيابان، مهمترین عامل صحت نتايج كانون است. از همین رو، برخي مطالعات، آموزش ناکافی و نامناسب ارزیابان را مسئله برانگيز میدانند.
نكته اصلي اين است كه آموزش ارزیابان به پايايی ارزيابی منجر شود. اگر ارزیابان پايايی نداشته باشند، ارزيابی نيز معتبر نخواهد بود.
دورههای آموزشی

اصول آن آشنا شوید
اصول مــــراکز ارزیابی و توسعه ، عناصر آن و انـواع
اقسام کانون های ارزیابی و توسعه مسلط می شوید.

شکل اصولی فرا بگیرید
رفتاری و نحوه پیشبرد مصاحبه های شایستـگی محور
به شکل کاربردی تشریح می شود.

بالاتری از تاثیرگذاری اجتماعی برسید
صاحبنظران، بالاترین میزان تاثیر گذاری را در بهبود رفتار
شغلی و حرفه ای دارد به طور اصـولی تدریس می شـود
اخبار مرتبط

برگزاری کانون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
در تاریخ آذر 97 کانون ارزیابی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح گردید…
منابع مرتبط

آیا تجربه معیار مناسبی جهت استخدام افراد است؟
به احتمال زیاد این شعار مدیران منابع انسانی را شنیدهاید که “هنگام استخدام، به شخصیت افراد توجه کنید نه به مهارت آنها”.